Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Ion Pribeagu - Autoportret


Ca un savant din vremuri vechi
Îmi plimb prin cafenele mutra
Am păr în nas şi în urechi
Şi-aduc puţin cu Brahmaputra
Mi-e capul bleg şi lătăreţ
Picioare: două prăjine
Şi-un singur lucru am măreţ
Şi-mi pare foarte bine.

Deşi sunt tont şi fonf şi slut
Şi am o mască incoloră
De cimpanzeu sau de mamut
Toate femeile m-adoră
De sunt urât şi nătăfleţ
Şi n-am nici muşchi, nici intestine
Un singur lucru am măreţ
Şi-mi pare foarte bine!

Sunt ştirb şi tâmp şi am pistrui
Şi o alură imbecilă
În loc de nas, am un cucui
Şi-s cocârjat ca o gorilă
N-am simpatii şi n-am dispreţ
Şi n-am nici maniere fine
Un singur lucru am măreţ
Şi-mi pare foarte bine.

Sunt mare cât un năpârstoc
Şi poţi să mă măsori cu cotul
Din loje, nu mă văd de loc
Şi în tramvai, mă pierd cu totul
Şi-aşa cum sunt de fleculeţ
Încât mă poţi în palmă ţine
Un singur lucru am măreţ
Şi-mi pare foarte bine!

Am trupul plin de vânătăi
Şi pe chelie, fire creţe
Şi am luat chiar premiu'ntâi
La un concurs de frumuseţe
Şi dacă n-am profil semeţ
Nici umeri laţi, nici şolduri pline
Un singur lucru am măreţ
Şi-mi pare bine!

Când intru-n baie voluptos,
Urmat de membrele-mi confuze
Mă simt atâta de frumos
De parc-aş fi ales de muze
Mă oglindesc şi-n mod glumeţ
Mă felicit şi-mi zic în mine:
Un singur lucru am măreţ
Şi-mi pare foarte bine

În fine sunt un specimen
Cum nu-i al doilea sub soare,
Port pijama şi port joben
Şi bătături port la picioare
De n-am la Academie jet
Şi n-am smaralde sau rubine
Un singur lucru am de preţ!