Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Radu Gyr - Cavalcada


În freamăt lung de mare treapăt
pe armăsari de-aramă grea,

gonind s-ajungă pân la capăt,

înalţi, cu pumnul pe plăsea,

atâţia trec şi râd cum şchioapăt

în urma lor, pe gloaba mea.

În urma lor pe gloaba mea!
Galopul lor înghite poşte,
potcoava sfarmă cremenea,

sau scoală smârcuri să mă-mpoşte

cu smoala-i putredă şi rea,

căci m-au lăsat la zeci de poşte

în urma lor, pe gloaba mea.

În urma lor pe gloaba mea!
Nu-i poticneşte-n drum nici sete,
nici răni nu-şi spală la cişmea,

nici munţii nu le stau perete.

Eu cad în fiece vâlcea,

las zdrenţe-n fiece scaete,

julit mă urc pe gloaba mea.

În urma lor pe gloaba mea!
Şi cum merg cetele buimace
spre nicăieri, spre nimenea,

se-afundă goana în băltoace

şi cade primul frânt din şa.

Pe lângă şanţu-n care zace

eu trec la pas cu gloaba mea.

În urma lor pe gloaba mea!
Şi rând pe rând încep să cadă,
le sună zaua a tinichea,

eu n-am nici zale, n-am nici spadă,

dar cred într-un crâmpei de stea;

şi-n timp ce corbii vin să-i roadă

târâş mă urc pe gloaba mea.

'Naintea lor pe gloaba mea!