Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Baladă populară - Balada lui Pintea

                                    Pintea-n munte să suie,
                        Mândră curte zugrăvea,
                        Cu cătane-o d-îngrădea,
                        Cu frunze-o acoperea.
                        Numai Pintea ș-o strigat:
                        - Dintre voi de s-a afla,
                        De s-a afla careva
                        Să meargă la Baia Mare
                        După pită, după sare,
                        După vin din cel mai tare
                        Ce beau domnii la gustare.

                        Nimeni nu s-o mai aflat,
                        Numai a Pintii fârtat;
                        Numai el că și-o strigat:
                        - Mere-oi, Pinteo, mere-oi eu,
                        De mi-ai da tu murgul tău,
                        Murguțul tău cel de vânt,
                        Cu coama până-n pământ;
                        De mi-i spune moartea ta,
                        Moartea ta din ce ți-a sta?

                        - Moartea Pintii-i atâta-ră:
                        Trei grăunță de secară,
                        Trei de grâu de primăvară,
                        La Pintea la subsuoară;
                        Trei grăunțe de grâu sfânt
                        Ș-un plumbuț mândru de-argint,
                        La Pintea fără de rând.

                        El în Baia când o-ntrat,
                        Toți băieșii l-o-ntrebat:
                        - Spune-ne moartea Pintii!
                        - Moartea Pintii nu oi spune
                        De mi-ai da oricât în lume.
                        - Spune-ne moartea Pintii,
                        Pă tine te-om omorî!
                        - Moartea Pintii-i atâta-ră:
                        Trei grăunțe de grâu sfânt
                        Ș-un plumbuț mândru de-argint,
                        La Pintea fără de rând.

                        - Nici acela nu-i viteaz
                        Care dă sfat la fârtați.
                        Și eu unul mi l-am dat
                        Și capu mi l-am mâncat.


 baladă populară culeasă de Iordan Datcu