Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Mioriţa sau Horea Păcurarului - culeasă de Grigore Leşe


Sus la verdele din munţi
La iarbă până-n jenunţi
Sun’ tri-lei păcurărei,

Hei, cei mai mari îs veri primari
Da’ pi cel mai mic ii străinel
Ca şi-o lună de inel

Da’ pi tăt îl suie şi-l adună
Cu oile la păşună
Da’ pi tăt îl suie şi-l scoboară
Cu oile la izvoară
Facu-i lerjea să-l omoară
Tu ţâie ce moarte-ţi vrei
Vrei de puşcă-mpuşcat
Or’ de sabie dimnicat

Fraţâlor, fârtaţâlor
Voi dacă mi-ţi omorî
Pă mine să mă-ngropaţi

În strunguţa oilor
Da’ pi, în tărcuţu’ mieilor
Da’ pă mine pământ nu puneţi
Da’ pi, numa’ guba sânguré
Şi-un fluier după curé
Susuoară de-a dreapta
Voi să-mi puneţi tilinca

Când vânt mare a sufla
Tilinca a tilinca
Fluieru’ a fluiera
Oile tăte-or zdiera

Hei, oi, oi, oi mândre bălăi
Da’ pi, mândru mi-ţi cânta pă văi
Oi, oi, oi mândre cornute
Da’ pi, mândru mi-ţi plânje pă munte
Oi, oi, oi mândre săine
Da’ pi, mândru mi-ţi plânjă pă mine

Şi mămuca-auzi
Ş-a veni şi m-a jăli
Cu cină caldă pă masă
Şi cu apă răce-n vasă
Să-i vie slujbuca-acasă.


culeasă de Grigore Leşe de la Lucreţia Horţ din Groşii Ţibleşului - Maramureş