Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Liviu Ioan Stoiciu - Iau lucrurile aşa cum sunt

 
Nu ies din casă nici azi, n-am chibzuit destul – bate
un vânt tăios, mai bine să-mi reevaluez
încă o dată dimensiunile, potrivit cauzei: înălţime, lungime,
lăţime, greutate, las compoziţia amestecată, în ea
se găseşte tot ce e bun şi frumos, rău şi urât, îmi convine
sau nu, depinde de arderile pe care le am. Ar
trebui să mă învăţ să câştig învăţătura de minte cu mai multă
uşurinţă şi să nu fiu stăpânit de pofte, să urăsc
plăcerea şi să iubesc numai adevărul, să
fiu mărinimos, nu îndărătnic şi încăpăţânat, să fiu neclintit
în faţa nedreptăţii, să cred în puterea funcţiilor
organismului meu şi să iau lucrurile aşa cum sunt. Nimic
biblic, de ce să nu mă reevaluez din când în
când, trebuie numai să mă străduiesc mai mult şi să scot la
lumină prescripţiile şi obiceiurile moştenite,
sau câştigate de-a lungul vieţii. Ce constat azi? Că oboseala
mă poate face fericit, ea-mi încetineşte gândirea
şi-mi stinge războiul personal, încet-încet iau seama că pot
să trăiesc şi fără să mă mai conduc în amănunt,
că nu dau în gropi. Probabil că are
grijă de mine moartea – „purtătoare a forţelor fundamentale
ale naturii”, cum îi spui tu. Ea mă menţine
pe linia de plutire, e mult mai înţeleaptă decât mine – asta,
până adorm şi mă scufund, să am de unde să
ies la suprafaţă. Nu e nimic deosebit perceptibil senzorial.
Mintea mi-e răpită de urcuşuri…

Alo, n-o mai termini? Iar ai luat-o pe arătură,
lasă-ţi dimensiunile corpului în pace,
mai ieşi şi tu din casă, fă o plimbare – până să dispari în
aer, distrage-ţi atenţia de la tine însuţi…
Că sunt variaţii naturale. Sunt modificări ale ţesutului
creierului. Sunt diminuări ale încordării.
Dirijări!
Alcătuirea fizică are atâtea însuşiri care te pot îndepărta
periculos de tine însuţi, nu te mai concentra
la ea, nu mai experimenta atât. Simplu: poate suntem numai
nişte accidente
pe planetă, nereprezentative, de ce ne
dăm atâta importanţă? Nu e nici o planificare la mijloc, nici
o regulă, ce regulă? Ce rost are să cercetezi
o întâmplare? Lasă naibii orice raţionament. Reacţionează
numai la alarmele tale interioare. Eşti
conectat la un strămoş necunoscut, care nu ştii ce vrea.
Poate, până la urmă, nu te vei alege decât cu
un vis. Poate eşti visul lui.