Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Liviu Ioan Stoiciu - Mă urăşti

 
S-au împreunat toate drumurile aici, abia acum ai
înţeles – intri în capelă, te
închini, cauţi o flacără de candelă, fiindcă lumânările
au beculeţe aprinse şi n-au legătură cu
tine, te rogi: Doamne, sunt nebun, m-am hotărât să
o iau de la capăt. Am adus
sticla asta de vin la altar, mă las pe mâinile tale – „când
mi-a fost sete, mi-ai dat să beau”…
Eu n-am uitat. Sunt

o formă desfigurată acum, răscolit de viermi pe dinlăuntru,
îngrămădit în mine însumi, ascuns,
dacă aş putea să ies la un liman! Sunt o amintire. Am
ajuns să pricep unele lucruri, dar nu
sunt crezut. Lasă, nu eşti primul. Ia din mâncărurile
date de sufletul morţilor, ce
s-au pomenit azi, nu te mai uita în urmă, du-ţi nopţile
şi zilele la abator – vaci grase,
mulţumeşte-te cu puţin, fii tu însuţi. Îţi râzi de mine? Te
urăsc, Doamne, aşa cum mă urăşti şi tu
pe mine… Se bate cu palma peste gură. După judecata
omenească. El, care pluteşte
deasupra solului. Are diferite căderi sufleteşti. Iese din

biserică, drumul deschis în faţă,
nevăzut, te duce din nou spre răsărit, în sensul
invers al acelor de ceasornic. Tot
mai priveşti cum se roteşte planeta Venus? Nu mai suferi
atât! De ce nu laşi altuia locul?