Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Nicolae Labiș - M-am cufundat în mine

 


 

M-am cufundat în mine la mare adâncime.

Afară doar un murmur filtrându-se se țese.

Filtrat prin straturile dese.

Afară doar un murmur înăbușit se țese

Însă aici răsună întreaga-mprejmurime,

Mi-i amețit auzul de-a vorbelor mulțime;

Și-afară doar un murmur, ritmându-se, se țese

Filtrat prin straturile dese.

 

Ședeți în ascultare, prieteni prea grăbiți.

Când ostenit și palid mă voi ivi afară

În lumea cunoscută și-n raza cea solară,

Voi fi uitat acestea pe care le-auziți...

Ședeți în ascultare, prieteni prea grăbiți-

Când ostenit și palid mă voi ivi afară

Vă voi ruga să îmi reamintiți.

 

Intimele-mi spirale trudindu-mă le sui,

Cu oarbă lăcomie mă cercetez pe mine,

Și vă aud și vouă tot sufletu-mi descui

Și sunt aici ca să vă știu mai bine.

Dar un popor de umbre se zbuciumă în pripă

Neliniștit aleargă în clocotire grea.

Încerc din răsputere să le opresc o clipă

Și pace să așez în lumea mea.